نوشته شده توسط : محمد
قدر این لحظه کوتاه را بدانید و عصاره هر لحظه را بگیرید. این لحظه به زودی خواهد مرد و خوب یا بد دیگر به همان شکل بر نخواهد گشت.
گیوند ولین بروکس

:: موضوعات مرتبط: جملات حکیمانه , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه جمله های کوتاه , عقاید اشخاص مشهور , کلمات جادویی , شرح موفقیت مردان بزرگ , شرط رسیدن به قله های رفیع , رسیدن به هدف , عقاید و ارزش های بزرگان , نیروی بیکران , نیروی بیکران ذهن , افکار مثبت , ذهن مثبت ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 / 4 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 / 4 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 / 4 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
كسانى كه نسبت به نعمت با عظمت دين ناسپاسى نمايند، و ظالمانه به كفران ايننعمت برخيزند، و چنين گوهر بينظيرى را در برابر بهائى اندك از دست بدهند، و با اين كارشان مردم را از راه خدا و حركت به سوى كمالات و آراسته شدن به ايمان و اخلاقو عمل صالح باز دارند البته دربرابر اين جنايت بزرگ و خيانت عظيم مسحتق سخت ترين عذاب خواهند بود.
إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتابِ وَ يَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِيلًا أُولئِكَ ما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَ لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لا يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (174) أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‏ وَ الْعَذابَبِالْمَغْفِرَةِ فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ:
يقيناً كسانى كه آنچه را خدا از كتاب تورات و انجيل به عنواناوصاف پيامبر اسلام و حلال و حرام نازل نموده از بيسوادانيهود و نصارى به سود خود پنهان ميكنند و در برابر اين پنهان كارى بهائى اندك به دست مى آورند جز آتش به شكم‏هاى خود نمى ريزند و خدا در روز قيامت با آنان سخن نمى‏ گويد و از گناهانو زشتى‏ها پاكشان نمى كندو براى آنان عذابى دردناك است، اينانند كه گمراهى را بجاى هدايت و عذاب را به عوض آمرزش خريده‏اند شگفتا چه شكيبايند بر آتش! چه آيات عجيبى است و چه عذاب‏هاى سختى در آن بيان شده! لقمه‏هائى كه از پولدين فروشى مى خورند فرداى قيامت همان را به صورت آتش دوزخ بايد بخورند، آن روز كه انسان با همه وجود به رحمت و لطف خدا نيازمند است خدا از اين دين فروشان روى رحمت را برمى گرداند و ابداً با آنان يك كلمه سخن نمى گويد وپاسخ درخواست‏هاى آنان را نمى دهد!
از گناهان و زشتى‏هايشان گذشت نمى كند و با آنان تصفيه حساب نمى نمايد و گناهاشان همراه با عذاب‏هائى كه دارند تا ابد وبال وجود آنان خواهد بود. به خواست خدا در توضيح آيات مربوط به عذاب دورنمائى از دوزخ را با تكيه بر روايات استوار شرح خواهم داد و در اين بخش فقط به يك روايت اكتفا مى كنم تا معلوم شود اين دين فروشان خائن در قيامت به خاطر اين ظلم و جنايت بزرگشان درچه موقعيتى بسر مى برند. انس بن مالك روايت مى كند جبرئيل در ساعتى كه در آن ساعت كسى نزد پيامبر نمى آمد با رنگ پريده به محضر آن حضرت مشرف شد،پيامبر به او فرمود: چه شده تو را رنگ پريده مى بينم؟ امين وحى گفت: اى محمد در ساعتى نزد تو آمده ام كه خدافرمان داده به دم‏هاى آتش بدمند و سزاوار نيست كسى كه مى داند دوزخ حق است و عذاب خدا بسيار سنگين و سخت مى باشد دل خوش زندگى كند مگر اين كه از آن در مصونيت و امان باشد. پيامبر فرمود: اى جبرئيل آتش را براى من وصف كن، جبرئيل گفت اى محمد هنگامى كه خدا دوزخ را آفريد هزار سال آن را برافروخت پس قرمز شد، سپس‏ هزارسال برافروخت تا سپيد گشت، آنگاه هزار سال برافروخت تا سياه شد، سياهى بسيار تاريك، شعله‏هايش روشنائى ندارد، و قرمزى‏اش قابل ديدن نيست.
به خدائى كه تو را به حق برانگيخت اگر عذاب دوزخ به اندازه شكاف سوزنى بر دنيا افتد همه اهل دنيا را مى سوزاند، به خدائى كه تو را به حق برانگيخت اگر لباسىاز لباس‏هاى اهل آتش ميان زمين و آسمان آويخته شود همه اهل دنيا از بويش به كام مرگ مى افتند، به خدائى كه تو را به حق مبعوث به رسالت كرد اگر ذرهاى از زنجيرى كه در قرآنش از آن ياد كرده روى كوهى گذارده شود آن را چنانذوب مى كند كه به طبقات پائين زمين رسد، به خدائى كه تو را به حق به رسالت فرستاد اگر مردى در مغرب بهعذاب دوزخ معذب شود هر آينه كسى كه در مشرق است از شدت آن عذاب مى سوزد، حرارت آتش دوزخ بسيار شديد، و قعر آن بسيار دور و زينتش آهن گداخته، و آشاميدنى‏اش آب بسيار جوشان و چرك و خون و لباسش پاره‏هاى آتش است: اين گوشهاى از عذاب خداست كه دين فروشان بايد تا ابد درآن اقامت كنند!
منبع: erfan.ir

:: موضوعات مرتبط: اسلام , عذاب دین فروشان , ,
:: برچسب‌ها: عذاب دین فروشان , عذاب جهنم , نعمت دین , کفر نعمت نسبت به دین , ناسپاسی نسبت به دین , عذاب ناسپاسی نسبت به دین , خیانت نسبت به دین , دین فروشان , عذاب جهنم ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 / 4 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 / 4 / 1391 | نظرات ()